نكاتي درباره چيدمان لوازم دكوري

۱ بازديد

تنوع و تفاوت در دركوراسيون

قسمتي از فضاي ميز عسلي اتاق‌نشيمن را به چند قطعه تزييني اختصاص دهيد. در انتخاب وسايل دقت كنيد كه اندازه و شكل آن‌ها متفاوت باشد تا بيش‌تر به چشم آيند.

در اين‌‌ تصوير، شكل خاص و رنگ آباژور بيش از هر چيز جلب توجه كرده، در كنار آن اشكال گوي‌مانند، جعبه مستطيل‌شكل و پارچ بلوري كه به عنوان گلدان قرار داده شده است، ديده مي‌شود. تفاوت رنگ‌، اشكال مختلف هندسي و اندازه‌هاي متفاوت به خوبي رعايت شده و توجه‌ها را به خود جلب مي‌كند.

نكاتي در باره چيدمان دكوراسيون - خانه داري

نكاتي,در,چيدمان,لوازم,دكوري,خانه,داري,تنوع,تنوع,قسمت,لانه,قسمتي از فضاي ميز عسلي,قطعه,شبيه,دقت,اندازه,آن‌,ظرف,بيش‌تر به چشم,بيش‌تر به چشم,تصوير,بقيه

  1. تعدد و تكرار

با تكرار چيزهاي حتي ساده تاثيرگذار باشيد. در اين تصوير در روي اين شومينه سه سري نقشه‌ با قاب‌هاي سفيد مشابه جلب توجه مي‌كند. كافيست چند شيئ كوچك‌تر را كنار موارد مشابه اين نقشه (به صورت پخش ) قرار دهيد. دقت كنيد از ميزان توجه به مورد اصلي كم نشود.

نكاتي در باره چيدمان لوازم دكوري - خانه داري آكا

  1. استفاده از رنگ‌هاي متضاد در دكوراسيون

استفاده از وسايل در كنار زمينه متضاد، آن‌ها را برجسته‌تر نشان مي‌دهد. در اين اتاق ناهارخوري، قرار دادن ظروف سفيد داخل گنجه مشكي، جلب توجه كرده است. استفاده از رنگ سبز به عنوان برگ‌هاي سرخس و گلابي داخل ظرف به اين مجموعه ظروف سرد، گرما مي‌دهد. سبز در واقع رنگ سومي است كه بين دو رنگ‌ متضاد ارتباط برقرار كرده است.

  1. قسمتي از يك ديوار را به وسايل اختصاص دهيد .

تعداد زيادي از اشياء مشابه از كتاب گرفته تا ظروف و عكس‌هاي گرفته شده در سفر را در فضايي خاص مانند اين ويترين از پيش ساخته شده قرار دهيد. سعي كنيد تعداد قفسه‌هاي مكعبي تكرار شود. در هر قفسه اشياء بلند را عقب‌تر گذاشته و اشياء كوچك‌تر را جلوتر قرار دهيد.

همين قانون را در مورد قفسه‌هاي مستطيل شكل نصب شده روي ديوار تكرار كنيد.

  1. وسايل را در يك رديف كنار هم قرار دهيد .

با استفاده از يك دكوراسيون طاقچه يا طبقه بلند، اشياء مشابه را كنار هم رديف كنيد. در اين ايوان قرار دادن آب‌پاش‌ها در يك رديف، حس بودن در داخل خانه را ايجاد مي‌كند.

از طاقچه‌اي مشابه در آشپزخانه براي قرار دادن بشقاب‌ها يا در اتاق بچه‌ها براي قرار دادن مجسمه‌هاي چيني يا حيوانات اسباب‌بازي استفاده و به جمع‌وجور شدن خانه و جمع شدن وسايل از سر راه كمك كنيد.

  1. تعادل ايجاد كنيد .

اشيايي كه اندازه و شكل متفاوت دارند را با چيدماني خاص طوري كنار هم قرار دهيد كه به صورت واحد و هماهنگ ديده شوند. با قرار دادن يك شيئ بزرگ و بلند در كنار اشياء كوچك ايجاد تعادل كنيد.

با انتخاب وسايل هم‌رنگ، اشياء هر چند بي‌ربط را به هم مرتبط كنيد.

  1. سوژه‌هاي خاص

استفاده از در كركره‌اي چوبي به عنوان تزيين حس بودن در يك اتاق كوچك را ايجاد مي‌كند. از اين وسيله همراه با مبلمان و وسايل كوچك‌تر براي ايجاد فضايي صميمي استفاده كنيد.

چيزهاي خاص را با جدا كردن آن‌ها از بقيه متمايز كنيد. در اين تصوير، ظرف‌هاي شيشه‌اي شبيه به ناقوس كه روي لانه پرنده‌ها گذاشته شده، زيبايي خاصي به آن داده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.