نكات بايد و نبايدي در دكوراسيون داخلي

۱ بازديد

نكات دكوراسيون داخلي ، طراحي دكوراسيون داخلي منزل مدرن

مطمئنا شما هم علاقه داريد تا چيدمان و دكوراسيون داخلي شيك و فوق العاده زيبايي داشته باشيد ولي نمي دانيد از كجا آغاز كنيد. نكات دكوراسيون داخلي و تغيير دكوراسيون اين بخش شما را هدايت مي كند.

نكات دكوراسيون داخلي چيدمان مدرن داخلي منزل به طبع قوانين و اصولي دارد كه شايد هركسي به انها توجه نكند. برخي عقيده دارند كه طراحي مناسب ديوارها و يا معماري داخلي منزل و خريد لوازم شيك ، همه چيز در داشتن يك دكوراسيون داخلي شيك و مدرن است . نمي توان اهميت اين نكات را نديد گرفت ولي در اين ميان بايدها و نبايدهايي وجود دارد كه شما را در چيدمان و طراحي دكوراسيون داخلي منزلتان هدايت مي كند.

نكاتي كه شما بايد در چيدمان دكوراسيون داخلي منزلتان در مراحل اوليه و يا تغيير دكوراسيون دقت كنيد، ريز نكاتي هستند كه خانه ي شما را به يك محل زيبا و جذاب و در عين حال شيك تبديل مي كنند.

حتماً شما هم دوست داريد خانه اي زيبا داشته باشيد اما نمي دانيد از كجا شروع كنيد يا چه كارهايي را براي زيباتر شدن آن انجام دهيد. ما به شما در اين راه ياري مي رسانيم. در زير نكاتي در مورد بايدها و نبايد هاي دكوراسيون خانه آورده شده است.

نكات بايد و مهم در دكوراسيون داخلي:

ميان لوازم قديمي و جديد تعادل برقرار كنيد

يكي از راههاي زيبا كردن خانه اين است كه ميان لوازم قديمي و لوازم جديد تعادل برقرار كنيد. يك ساعت قديمي در يك خانه به سبك مدرن بسيار به چشم مي آيد. اگر هم اتاق يا خانه شما به سبك سنتي است، لوازم عتيقه مانند ميزهاي عسلي يا حتي كلكسيون دوربين يا ظرف هاي خود را با لوازم مدرن تركيب كنيد. با اين روش اين طور به نظر مي رسد كه وسايل خانه خود را طي چندين سال خريده ايد، نه همه را با هم و يك جا.

دكوراسيون داخلي

ميان لوازم فلزي و چوبي تضاد ايجاد كنيد

 اگر فضايي در خانه شما سرد و بي روح به نظر مي رسد، براي گرم كردن آن از عناصر طبيعي مانند چوب يا گل و گياه كمك بگيريد. حتي در فضايي كه به سبك مدرن طراحي شده نيز مي تواند از گل و گياه استفاده كنيد. نكته مهم اين است كه بايد تعادل را رعايت كنيد.

دكوراسيون داخلي

يك گلدان گل در آشپزخانه اي مدرن بسيار مي درخشد. براي خانه هاي سنتي هم كه چوب در دكوراسيون آنها به ميزان زياد به كار رفته، استفاده از گل و گياه فضا را شاداب تر خواهد كرد

 روي يك ديوار تمركز كنيد

يكي از ديوارهاي خانه خود را انتخاب و آن را كاغذ ديواري يا رنگي متفاوت كنيد تا بيشتر به چشم آيد و مركز توجه خانه شما شود. در اتاق هاي كوچك تر مي توانيد به جاي ديوار، سقف را براي اين كار انتخاب كنيد.

دكوراسيون داخلي

 اين روش باعث مي شود كه علاوه بر زيبايي فضا، چشم ها به سمت بالا حركت كنند و فضا بزرگ تر به چشم آيد.

 مد را دنبال كنيد اما زياده روي نكنيد

اگر از طرحي كه تازگي ها مد شده، خوشتان آمده است و دوست داريد در دكوراسيون خانه خود از آن استفاده كنيد، شما را منع نمي كنيم اما در اين كار زياده روي نكنيد و سعي كنيد چنين تغييراتي را در ابعاد كوچك به فضا بدهيد. به عنوان مثال اگر از مبل هاي گلدار خوشتان آمده، به جاي تعويض كل مبل ها، بالشتك ها را گلدار كنيد. در اين صورت مي توانيد پس از چند سال كه از مد افتادند آنها را با طرحي ديگر و هزينه اي كمتر تغيير دهيد.

 به دنبال مبل هاي با كيفيت باشيد

مبل هاي شما بايد ميزبان ميهمانان و كودكان زيادي باشند. بنابراين اگر با صرف هزينه اي بيشتر، مبلي با كيفيت تر خريداري كنيد، در مدت زمان طولاني تري از آنها استفاده خواهيد كرد.

نكات نبايدي در دكوراسيون داخلي منزل:

در يك چيز زياده روي نكنيد

تعادل نقش مهمي در دكوراسيون خانه دارد. شما نبايد در استفاده از چيزي كه به آن علاقه داريد زياده روي كنيد. به عنوان مثال اگر عاشق طرح هاي راه راه هستيد، آن را تنها در يك يا دو تا از لوازم منزلتان به كار گيريد. با اين روش اين طرح بيشتر و خاص تر به چشم مي آيد. از به كار گيري يك طرح براي كل خانه به شدت خودداري كنيد.

 اتاق ها را يك شكل نكنيد

هر فضا بايد شخصيت خاص خود را داشته باشد بنابراين سعي كنيد مكان هاي مختلف خانه را شبيه به هم تزيين نكنيد. به عنوان مثال اگر به رنگ آبي تمايل داريد، درجات مختلف آبي را براي هر فضا به كار گيريد يا كلكسيون ليوان را در اتاق پذيرايي و كلكسيون قوري را در آشپزخانه قرار دهيد.

دو قاب را نامتقارن از ديوار آويزان نكنيد

مهم نيست كه درون قابتان يك عكس خانوادگي است يا يك اثر هنري، شما بايد قاب هايتان را به صورت مستقل يا در قالب يك مجموعه از ديوار آويزان كنيد. اگر مي خواهيد دو قاب را در كنار هم از ديوار بياويزيد دقت كنيد يا به صورت موازي در كنار هم يا عمودي روي هم قرار گيرند. (تنها روي ديوار راه پله ها است كه مي توانيد آنها را به صورت نامتقارن كنار هم بچينيد) آويزان كردن آنها در فاصله اي زياد از هم نيز اشتباه ديگري است كه نبايد مرتكب شويد.

دكوراسيون داخلي

 پس از قرار دادن آنها بر ديوار مطمئن شويد كه فاصله آنها بين 5 تا 15 سانتي متر از يكديگر است. در غير اين صورت آنها مانند جزايري دور افتاده در دل اقيانوس به چشم مي آيند.

 تمام خانه خود را سفيد نكنيد

افراد بسياري از رنگ ها مي ترسند بنابراين ترجيح مي دهند از آنها استفاده نكنند. اين كار به زيبا شدن خانه شما كمكي نمي كند. براي اين كه فضاي خانه خود را گرم تر كنيد، مجبور نيستيد از رنگ هاي جيغ و تيره استفاده كنيد. خاكستري، زرد، كرم، آبي كمرنگ هم مي توانند فضاي خانه شما را گرم تر و جذاب تر كنند.

به خانه خود هويت دهيد

 خانه شما بايد معرف شخصيت شما باشد. بنابراين عكس هاي خانوادگي يا آثار هنري فرزندانتان را قاب كنيد و از ديوار بياويزيد. اتاق نشيمن فضاي خوبي براي اين كار است. نترسيد، هر چه معرف شخصيت شما است و از تماشاي آن لذت مي بريد را در فضاي خانه و مقابل چشمتان قر

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.